יום שישי, 11 במרץ 2011

נבואות נוסטרדמוס


תואר, ב צרפתית , באותה קלות פירושו "נבואות, על ידי מ 'מישל נוסטרדמוס", וזה בדיוק מה שהם היו; כמו "את נבואותיו של נוסטרדמוס מ מישל", אשר, למעט במקרים מעטים, הם היו לא, מלבד באופן הביטוי שלהם, עריכה reapplication לעתיד). כל ביקורת של נוסטרדמוס עבור בטענה להיות נביא, או במילים אחרות, היה עושה את מה שהוא מעולם לא טען שהוא עושה מלכתחילה.
נתון זה הסתמכות על מקורות ספרותיים, וספק [2] האם נוסטרדמוס שימוש בכל שיטות במיוחד להזנת המדינה טראנס , מלבד התבוננות , מדיטציה ו הדגירה(כלומר, בטקסיות "לישון על זה"). התיאור היחיד שלו של תהליך זה הוא הכלול במכתב 41 [22] של הלטינית אסף תכתובות שלו. [2] האגדה הפופולרית כי הוא ניסה שיטות עתיקות של בוהה הלהבה, מביט במים או שניהם בו זמנית מבוססת על קריאה תמימה של הראשון שלו שני פסוקים, אשר משווה רק מאמציו אלו של מדלפי וBranchidic oracles . הראשון שבהם הוא לשכפל בתחתית המאמר הזה ואת השני ניתן לראות על ידי ביקור באתר הפקסימיליה הרלוונטיים (ראה קישורים חיצוניים). ב מסירותו המלך אנרי השני, מתאר נוסטרדמוס "ריקון, נשמתי המוח והלב של טיפול, דאגה כל אי נוחות דרך להרגיע את הנפש ושלווה", אבל הפניות התכופות שלו "הברונזה" חצובה של מדלפי טקס מלוות בדרך כלל על ידי את המילים "כאילו" (להשוות, שוב, הפניות חיצוניות כדי הטקסטים המקוריים).

פרשנויות

רוב העסקה quatrains עם אסונות, כגון מכות, רעידות אדמה, מלחמות, שטפונות, פלישות, רציחות, בצורות, וקרבות - כל מתוארך ועל סמך foreshadowings ידיליבר מיראביליס . quatrains יש לכסות אלו אסונות במונחים הכולל; אחרים דאגה אדם אחד או קבוצה קטנה של אנשים. כמה לכסות עיר אחת, אחרים בעיירות מספר במספר מדינות. , שבבסיס הנושא המרכזי הוא פלישה הממשמש ובא של אירופה על ידי המוסלמים כוחות נוספים ממזרח ופנה דרומה על ידי צפויהאנטיכריסט , ישירות המשקף את הנוכחי העות 'מאנית פלישות אז הקודמת Saracen (כלומר, ערבים) ושווי, כמו גם לפני הציפיות של ליבר מיראביליס. [2] כל זה מובא בהקשר של כביכול בסוף הקרובה של העולם - גם אם זה לא בעצם הזכיר [23] - הרשעה שהצית אוספים רבים של נבואות בזמן סוף בבית הפעם, לפחות לא אוסף פורסם על ידי כריסטופר קולומבוס . [24]
חובבי נוסטרדמוס יש לזקוף אותו עם לניבוי אירועים רבים בהיסטוריה העולמית, מן השריפה הגדולה של לונדון , בדרך של עליית נפוליאון של צרפת אדולף היטלר , על 11 ספטמבר 2001 פיגועי טרור על מרכז הסחר העולמי , [11 ] אבל רק פעם בדיעבד. ספקנים כגון ג 'יימס ראנדי מראים כי המוניטין שלו כנביא מיוצר ברובו על ידי תומכי יום מודרנית אשר מתאימים דבריו לאירועים כי יש גם התרחשו כבר או נמצאים קרוב עד כדי כך בלתי נמנע, תהליך המכונה לעתים " החוש השישי רטרואקטיבית ". אין עדות בספרות האקדמית להציע כי כל quatrain נוסטרדמוס מעולם להתפרש לניבוי אירוע מסוים לפני שהוא התרחש, אחרת מאשר, במונחים מעורפלים כללית שעלולה להחיל באותה מידה על כל מספר של אירועים אחרים. בפרט, quatrain לא עולה, כפי שנטען לעתים קרובות על ידי ספרים וסרטים על לכאורה נבואת המאיה , כי העולם יסתיים בדצמבר 2012. [25]

אלטרנטיבי צפיות

מגוון של השקפות שונות לגמרי באים לידי ביטוי בספרות הכתובה על האינטרנט . בקצה האחד של הקשת, יש ייחודיות אקדמי קיצוניים כגון אלו של ז 'אק Halbronn , מציע באריכות עם מורכבות גדולה כי נבואותיו של נוסטרדמוס הם antedated זיופים נכתב על ידי ידיים לאחר מכן עם הגרזן הפוליטי לטחון. מומחים אחרים ביותר בתחום לדחות השקפה זו.
בשלב השני בסופו של הספקטרום, קיימים מספר רב של ספרים פופולריים האחרונות למדי, אלפי אתרי אינטרנט פרטיים, מציע לא רק כי הנבואות הם אמיתיים אבל זה נוסטרדמוס היה נביא אמת. בשל האופי הסובייקטיבי של פרשנויות אלה, עם זאת, לא שניים מהם מסכימים על מה בדיוק הוא ניבא, בין אם בעבר או בעתיד. [4]רבים מהם מסכימים, כי, כי תחזיות בפרט מתייחסים, למשל, על המהפכה הצרפתית , נפוליאון בונפרטה , אדולף היטלר , [2] [26] הן מלחמות העולם , ולאחרהחורבן גרעינית של הירושימה ועל נאגאסאקי . יש גם הסכמה ברורה בין הסופרים הפופולריים שהוא חזה כל אירוע חשוב קרה בדיוק בזמן של הספר לפרסום של כל אחד, מתוך נחיתות אפולו , דרך המוות של דיאנה, הנסיכה מוויילס בשנת 1997, ואת הצ 'לנג מעבורת אסון שטח בשנת 1986, [27] לאירועי 9 / 11 : מטלטלין משתה היבט 'מופיע' כדי להיות אופייניים. אנר הזה [4]
ואולי הראשון של ספרים אלו להיות פופולרי בשפה האנגלית היה הנרי ג 'רוברטס 'הנבואות של נוסטרדמוס השלם של 1947, נדפס לפחות שבע פעמים במהלך ארבעים השנים הבאות, ובה הן עיבודים ותרגומים, עם פרשנות קצרה. זה היה אחרי בשנת 1961 (נדפס בשנת 1982) על ידי לאוני של נוסטרדמוס אדגר ונבואות שלו. אחרי זה בא אריקה Cheetham של הנבואות של נוסטרדמוס, המאגדת תדפיס של מהדורת 1568 לאחר מותו, שהיה נדפס, מתוקנת מחדש כמה פעמים משנת 1973 ואילך, ולאחרונה גם נבואות סופי של נוסטרדמוס. זה שימש כבסיס התיעודי The Man Who Saw מחר . A-חלק תרגום שני של 'שארל דה Fontbrune שלנוסטרדמוס' ין: historien ואח prophète יצא לאור בשנת 1980, וג 'ון Hogue פרסם מספר ספרים על נוסטרדמוס מתוך כ - 1994 ואילך, כולל נוסטרדמוס: נבואות השלם (1999) ו נוסטרדמוס: החיים מיתוס (2003).
מלבד רוברטס, אלה ספרים פופולריים רבים חקיינים שלהם היו כמעט פה אחד לא רק על סמכויות של נוסטרדמוס של נבואה, אלא גם על היבטים שונים של הביוגרפיה שלו. הוא היה צאצא של בני ישראל משבט יששכר ; הוא חונך על ידי סבו, שהיה גם רופאים כבר לבית המשפט של המלך רנה הטוב של פרובנס ; שלמדמונפלייה אוניברסיטת ב 1525 כדי להשיג את התואר הראשון: לאחר החזרה שם בשנת 1529 הוא לקח בהצלחה הדוקטורט הרפואי שלו, הוא הלך על להרצות בפקולטה לרפואה שם עד דעותיו הפך פופולרי מדי, הוא תמך צפה ההליוצנטרי של היקום: הוא נסע אל בצפון מזרח צרפת, שם חיבר נבואות במנזר של Orval; במהלך מסעותיו הוא ביצע מגוון של עילויים, כולל זיהוי האפיפיור לעתיד: הוא ריפא בהצלחה את המגפה ב -en Provence-אקס ובמקומות אחרים: הוא עוסק scryingשימוש או ראי קסם או קערת מים, הוא היה מצטרף מזכירתו Chavigny בחג הפסחא 1554; לאחר שפורסם הפרק הראשון של Propheties שלו, שהוזמן על ידי המלכה דה מדיצ 'קתרין כדי בפריז בשנת 1556, כדי לדון עם אותה נבואה שלו I.35 quatrain כי בעלה המלך אנרי השני יהיה הרג על דו קרב: הוא בדק את הילדים בבית המלוכה בלואה , הוא הוריש לבנו "ספר אבוד" של ציורים הנבואי שלו; [28] הוא היה קבור בעמידה, והוא כבר נמצא, כאשר חפרו על המהפכה הצרפתית, כדי להיות לבוש מדליון הנושא את התאריך המדויק של disinterment שלו.
מ 1980 ואילך, לעומת זאת, התגובה האקדמי שנקבע, בעיקר בצרפת. הפרסום בשנת 1983 של תכתובת פרטית של נוסטרדמוס [29] , ובמהלך השנים הבאות, של מהדורות המקורי של 1555 ו 1557 התגלו על ידי Chomarat ו Benazra, יחד עם חשיפת המקורית של חומר ארכיוני רב [3] [6] עולה כי הרבה כי היתה טענה על נוסטרדמוס לא תאם את עובדות מתועדות. אקדמאים [3] [4] [6] [30] עולה כי לא אחת הטענות המפורטות פשוט היה מגובה על ידי תיעודי עכשווי ראיות ידוע לכל.רובם היו כנראה היה מבוסס על שמועות unsourced העבירה כעובדה ידי פרשנים מאוחר יותר, כגון Jaubert (1656), Guynaud (1693) ו Bareste (1840), על אי הבנות מודרנית של טקסטים המאה ה -16 הצרפתי, או על המצאה טהורה. אפילו מתקדמים הצעה לעתים קרובות כי I.35 quatrain ניבא בהצלחה אנרי השני למותו של המלך לא ממש מופיעים בדפוס הראשון הזמן עד 1614, 55 שנים לאחר האירוע. [2] [6]
בנוסף, אנשי אקדמיה, [4] [30] [31] , אשר עצמם נוטים להמנע כל ניסיון לפרשנות, התלונן כי תרגומים לאנגלית היו בדרך כלל באיכות ירודה, נראה להציג או לא ידע מועט של הצרפתי בן המאה ה 16, היו מגמתיות וגם, במקרה הגרוע, היו מעוותות לפעמים כדי להתאים את האירועים שאליהם הם אמורים להתייחס (או להיפך). אף אחד מהם לא התבססו על מהדורות המקורי: רוברטס היה מבוסס על כתביו של 1672, Cheetham ו Hogue למהדורת לאחר מותו של 1568. גם לאוני מקובלת על 115 דף כי הוא מעולם לא ראה את המהדורה המקורית, ולאחר בדפים קודם לכן הוא הצביע על כך הרבה חומר ביוגרפי שלו היה unsourced.
עם זאת, אף מחקר זה הביקורת היה ידוע במקור רוב הפרשנים בשפה האנגלית, על ידי פונקציה של תמרים כשהיו הכתיבה, במידה מסוימת, השפה שהוא נכתב בה Hogue היה בעמדה לקחת היתרון של זה, אבל זה היה רק ​​בשנת 2003 כי הוא קיבל את זה כמה חומר ביוגרפי קודמות שלו היה למעשה מפוקפק. בינתיים כמה מקורות מאוחרים יותר רשום (Lemesurier, גרובר, וילסון) היה חריף במיוחד על ניסיונות מאוחר יותר על ידי כמה סופרים פחות ידועים וחובבי האינטרנט כדי לחלץ לכאורה משמעויות נסתרות מן הטקסטים, בין אם בעזרת היפוכי אותיות, קודים מספריים, גרפים או אחרת.