יום שלישי, 7 ביוני 2011

אביבה אבידן ויקיפדיה


בגיל 11 שרה במקהלת "פינת הילד" בקול ישראל.
את הקריירה החלה כסולנית בלהקת פיקוד דרום בתכניות "מדרום תפתח הטובה" ו"חול בקפה" לצידם של ציפי מורחנה לסלאו, ברייני וויינשטוק, איציק עוקב, יונית שוהם ועוד. היא אף ביצעה את תפקיד הסולנית בשיר "אלעד ירד אל הירדן". בשנת 1982 היתה בלהקת הליווי של אבי טולדנו בתחרות האירוויזיון עם השיר "הורה" אשר הגיע למקום השני. באמצע שנות ה-80 חזרה להופיע כזמרת סולו בשיתוף פעולה עם המוזיקאי יוני רועה.
ב-1986 הוציאה סינגל בשם "פרי גנך", שנכתב והולחן על ידי יוני רועה, בעקבות מוות של חברו מספר חודשים קודם לכן. את השיר היא הקליטה יחד עם אלי לוזוןכעבור כמה זמן.
ב-1990, ארבע שנים לאחר שיצא הלהיט "פרי גנך", הוציאה את אלבום הבכורה שלה "יהיה בסדר", שכלל להיטים חדשים כמו "יהיה בסדר" ו"ימות המשיח". בהמשך הקליטה דואט עם דקלון למילים של דודו ברק והלחן של יוני רועה לשיר "כותל המזרח".
ב-1992 יצא אלבומה השני "לכל אדם מלאך", שכלל את השיר שכתב נתן אלתרמן לבתו תרצה אתר, "שמרי נפשך". כעבור שנה הוציאה עוד דיסק בשם "פלפל".
ב-1994 הוציאה דיסק בשם "אוהבת לאהוב", שלא זכה להצלחה גדולה כמו הקודמים, ורק אחרי ארבע שנים, ב-1998, הוציאה דיסק נוסף בשם "שימני כחותם".
בשנת 2006 הוציאה את הדיסק השביעי שלה -"אמונה" ובמהלך שנת 2010 החלה לעבוד על אלבומה החדש שיצא במהלך החודשים הקרובים. שיר הנושא של האלבום "אחד ממאה" יצא ב-31 בינואר 2010[1]