יום רביעי, 6 במאי 2009

הזמר גבי שושן = לפי ויקיפדיה

ביוגרפיה

[עריכה]תחילת הדרך

שושן, שהתעניין במוזיקה מגיל צעיר, הצטרף ב-1965 ללהקת הגולדפינגרז יחד עם הזמר והגיטריסטניסים סרוסי. ב-1968 עבר שושן אל להקת "השוקולדה", איתה שר בפסקול הסרט "לופו" ובמחזמר "שיער", שהפך אותו לכוכב.

לאחר שעזב את השוקולדה, שיחק בסרטים "השוטר אזולאי" ו"קזבלן", השתתף במחזמר "אני שאיש לא מכיר" והקליט כסולן את השירים "רגע שקט" ו"אני לא יודע". ב-1971 הצטרף ללהקת אחרית הימים, בה היה חבר עד להתפרקותה כעבור שנה.

[עריכה]שנות השבעים והתפתחות הקריירה

במחזמר "אני שאיש לא מכיר" הכיר את קובי אשרת עימו החל לעבוד על אלבום הסולו הראשון שלו, "נער שחור עיניים", שיצא ב-1973. הלהיט מתוכו "שש עשרה מלאו לנער" נתן דחיפה רצינית לקריירה שלו. כתוצאה מהתלבטותו של שושן בין השתלבות במוזיקה העברית לבין המשך הכיוון הפופי של להקות הקצבשממנו צמח - חצי מהאלבום היה בעברית וחציו באנגלית. להיט נוסף באלבום היה "בראשית".

אלבומו השני, "שירים שאהבנו", היה כולו בעברית. נכללו בו הקלאסיקה שכתבה נעמי שמר "לילה בחוף אכזיב", "להשתטות לפעמים" ושירים מקוריים כ"ילדה קטנה".

ב-1975 נסע שושן לנסות את מזלו בארצות הברית ושהה שם כעשר שנים, הופיע בפני יהודים בשירי ארץ ישראל, שיחק בסרטים ופרסומות והקים הרכב בשם "זברה".

[עריכה]החזרה לישראל

ב-1984, חזר שושן לישראל, ומאז הקליט שירים רבים כגון "הולך לי לאיבוד" ,"רק אלייך", "תקופות" שהלחין בעצמו, "על המזח" שכתב אהוד בנאי ועוד.

ב-1989 עבד עם ארקדי דוכין על אלבום שלם שלא הושלם ושיר אחד מתוכו יצא ב-1990. במקביל, המשיך להופיע בשירה, הקליט את השיר "לך לעזאזל" וכן שיחק בסרטים ובתוכניות טלוויזיה.

[עריכה]שנות התשעים

ב-1993 הקליט שושן להצגה "הקאמבק של גבי שושן" שיר המשך ל"16 מלאו לנער": "שובו של הנער".

ב-1998 סיכם שושן 25 שנות פעילות כסולן באלבום האוסף "שש עשרה מלאו לנער", ופתח סיבוב הופעות נוסף עם שיר שכתב והלחין: "אל תוך הלילה".

[עריכה]שנות האלפיים

ב-2003 יצאו שושן, שרי ועוזי פוקס במופע קאמבק משותף, שכלל את להיטיהם השונים, כמו גם חידושים ללהיטים של אחרים. המופע זכה להצלחה רבה. בשנה זו הוציא שושן אלבום כפול במסגרת סדרת NMC גולד.

ב-2005 יצא אלבומו האחרון, "בחושך ובאור", שכלל שירים כ-"קו 5" ועוד.

[עריכה]קישורים חיצוניים